CRISTINA LILIENFELD a studiat coregrafia și psihologia căutând în permanență punctul în care cele două discipline se întâlnesc. În ultimii ani a colaborat și continuă să lucreze cu diferiți coregrafi și dansatori dar și cu artiști vizuali și muzicieni făcând parte din mai multe grupuri artistice interdisciplinare. Spectacolele ei “Lay(ers), “Nu toți sunt eroi”, „ Fapte vitejești”, „Pe bune – pentru copii”, “Moving Fields”, Eighty Five Percent Of What You Remember precum și numeroase spectacole în care dansează: “Alienation or the Desire for Intimacy” de Benno Voorham, „A Truth, A Lie And A List Of Possibilities” de Andreea Novac, “Coregrafie de grup” de Mihaela Alexandra Dancs, “The Great Scheme of Things” – concert/ performance trupa Fierbinteanu, sau pentru care a semnat coregrafia: “În trup” (opera de camera) pe muzica de Diana Rotaru, “Dancer In The Dark” – Teatrul Maghiar din Timișoara, etc. continuă să fie prezentate pe scenele din București, din țară și internaționale.

În anul 2016 a făcut parte din programul Dance Roads prin intermediul căruia a călătorit în cinci țări europene prezentând spectacolul Lay(ers). A colaborat într-o multitudine de proiecte cu coregrafi precum: Cosmin Manolescu, Mihaela Alexandra Dancs, Benno Voorham, Mădălina Dan, Andreea Novac, Andreea Belu, Smaranda Găbudeanu, Virginia Negru etc., cu artiști vizuali: Dilmana Yordanova, Mihaela Kavdanska, Alina Ușurelu etc., muzicieni: Diana Rotaru, Irinel Anghel, Vlaicu Golcea, Kamer Art, LeVant, trupa Fierbinteanu etc., scriitori: Răzvan Țupa, Andra Rotaru, precum și cu numeroși actori și regizori.

În ultimii ani a călătorit și lucrat în țări precum: Portugalia, Ghana, Italia, Franța, Germania, UK, Serbia, SUA, Luxembourg. Din anul 2015 până în 2020 a fost membru activ al Asociației PETEC, organizație ce susține diferite proiecte cu caracter interdisciplinar create pentru toate categoriile de vârstă (mai multe informatii: https://petec.ro/).

Cristina caută, atât în activitatea sa artistică cât și în cadrul atelierelor și cursurilor de dans contemporan pe care le susține să scoată în evidență partea de autenticitate din orice situație cu care intră în contact (http://cursuridanscontemporan.ro/).

 În prezent este membru co-fondator al Colectivului AREAL – spatiu pentru dezvoltare coregrafica (http://www.arealcolectiv.ro/), care va deschide un nou studio/spațiu dedicat dansului contemporan la București în 2021. Puteti afla mai multe despre activitatea Cristinei de pe paginile de Facebook: https://www.facebook.com/dansulcristinei/ si Instagram https://www.instagram.com/dansulcristineililienfeld/.

Pagina de wikipedia:

 https://ro.wikipedia.org/wiki/Cristina_Lilienfeld

 

Premii obținute:

  • Marele Premiu în cadrul Alt Concurs Național de Coregrafie – 2013 pentru spectacolul Lay(ers)
  • Premiul pentru cea mai buna interpretare într-o piesa de teatru dans – gala absolvenților UNATC – spectacolul “ The Third Person Should Always Be A Stranger” concept și coregrafie Ruxandra Enache 2014
  • Premiul CNDB oferit în 2020 pentru artiști independenți care activează în dansul contemporan

Interviuri

“Eu cred că dansul poate fi înțeles mult mai bine dacă îl privim folosindu-ne acei neuroni-oglindă despre care s-a tot scris în neuroștiința care se conectează foarte ușor la un soi de empatie kinestezică. De asemenea, odată ce ne mutăm focusul pe “cum mă atinge pe mine această formă / mișcare / ființă pe care o văd”, renunțând la a mai caută sensuri narative, cred că procesul de a ne bucură cu adevărat de un spectacol de dans curge mai lin.” (Citește mai mult…)

 

“De obicei, pornesc de la o direcție și încerc să-mi dau seama pe parcurs cum ar trebui să se construiască. Mi se pare cea mai onestă variantă. De câte ori am lucrat cu un scenariu prestabilit, cum făceam în facultate, pot să zic că nu prea a funcționat pentru mine” (Citește mai mult…)

 

“Proiectele care au avut cel mai mult sens pentru mine și din câte văd pentru publicul la care am ajuns până în acest moment sunt cele care s-au legat de ceva ce mă afecta la nivel personal. Desigur, asta nu înseamnă că ignor contextul social-cultural sau politic în care trăim. În nici un caz. Însă, atunci când îmi extrag  informația din ceva ce mă frământă la nivel personal reușesc să ghidez procesul de explorare mai eficient, fie că lucrez la un solo sau o piesă de grup.”  (Citește mai mult…)

 

Cronici

”Interogația lansată de Cristina Lilienfeld este de maxim interes pentru artele vizuale, pentru că artele vizuale nu pot ajunge prea curând la un rezultat similar fără instrumentele dansului.” (Igor Mocanu, cercetător, curator) (Citește mai mult…)

 

”Lay(ers) ne dă o lecție de bunătate, de vulnerabilitate și de gingășie. Ne oferă un context de meditație, ne expune și pe noi, chiar dacă avem îmbrăcămintea atașată, dar vulnerabilitatea vine, evident, din altă sursă decât din goliciune trupească.” (Revista Arte și meserii – Silvia Cazacu, sociolog, cronicar)

 

”Moving Fields este plin de fire, atât fizice cât și emoționale. Scena e un spațiu mai degrabă tehnologic – corpurile în mișcare sunt corpusculi activați de energia din jurul lor. Tensiunile se eliberează la întâlnirea dintre doi corpusculi și lumea pare un caleidoscop defect. În acest proces frunzele prind viață iar lumina se transformă în sunet pentru că într-un spectacol experiment totul este posibil!” (Lorin Coryllus) (Citește mai mult…)

 

Fapte vitejEști este cel mai inteligent spectacol pentru copii pe care l-am văzut in 2015. E un spectacol țesut cu finețea și subtilitatea unei broderii în care firele fricii se înnoadă, se rup, scâncesc, râd în hohote și se eliberează. Un montaj elaborat al fricilor cotidiene, experimentate intens de copii și de părinții. (Mihaela Michailov, critic, dramaturg)  (Citește mai mult…)

 

”Până acum n‐am mai văzut ceva ca Pe bune. Este un experiment reuşit. Ce ne‐a convins să îl includem în programul festivalului a fost reacţia copiilor, care priveau momentele de dans fascinaţi, care se bucurau de fiecare interacţiune.” (Magda Coroiu, coordonator de proiect FITC)

 

”Uimitoare a fost tematica performance-ului Nu toţi sunt eroi, conceput şi realizat de Cristina Lilienfeld şi Smaranda Găbudeanu. Chiar dacă reuşita lor este doar o picătură într-un ocean de ură şi intoleranţă, este totuşi o reuşită. Deci e posibil, oricât ar fi de greu.” (Liana Tugearu, critic de dans)